14 Temmuz 2014 Pazartesi

DÜŞÜK GÖZ KAPAKLARI İÇİN ÖNERİLER



Merhabalar!

Bugün düşük göz kapaklarına sahip olanlar için birkaç öneride bulunacağım.

Belirtmem gerekir ki benim de gözlerim düşük yapıda. Bu nedenle anlatacaklarım tecrübeyle sabit :)

Düşük göz kapağı nasılmış bakalım:



                                          (Görsel Google’dan alıntıdır.)

Gördüğünüz gibi gözleriniz olduğundan daha yorgun görünür. Çabuk yağlanan göz kapaklarında makyajınız hemen akar. Sürdüğünüz eyeliner waterproof olsa bile gün sonuna doğru göz kapaklarınızda çizgilenme yapar.

Peki düşük ve çabuk yağlanan göz kapakları için neler yapmalıyız?

1-Işık ve gölge oyunları: Göz çukuru (crease) bölgesini mat kahve far ya da bronzer ile belirginleştirerek gözlerimize derinlik katabilir, olduğundan büyük gösterebilirsiniz. Ayrıca göz pınarı kısmına açık renk far sürerek gözleri olduğundan büyük gösterebilirsiniz.

2-Göz içine koyu renk kalem kullanmamak: Göz alanı düşük göz kapağı nedeniyle zaten dar olduğu için göz içine kalem çekmek alanı daha da daraltacaktır. Bu nedenle alt kirpik diplerinize siyah kalem ya da far sürün, gözünüzün iç kısmına ise ten rengi kalem sürün. (beyaz kalem uygulamasını sevmiyorum, çok yapay duruyor çünkü.)

3-Göz bazı kullanın: Yağlı göz kapaklarınız varsa en kaliteli farlar bile gözünüzden gün içerisinde uçup gidecektir, çizgilere dolacaktır. Bu nedenle far uygulamadan önce herhangi bir göz bazı kullanın. Piyasada göz bazı üreten birçok marka mevcut. Benim çok memnun kaldığım The Balm’ın göz bazı için TIKTIK. Göz bazınız yoksa göz kapağınıza göz altı kapatıcısı uygulayıp üzerinden hafifçe pudrayla geçin. Biraz bekledikten sonra far uygulaması yapabilirsiniz.

4-Eyeliner: Göz kapağınız düşük olduğu için çok kalın eyeliner uygulamasından kaçının. İnce bir hat halinde kuyruklu eyeliner gözlerinizi daha güzel gösterecektir. Hatta göz kapağınızın ortasından başlayan yarım eyeliner uygulaması yapabilirsiniz.

Benim uygulamalarım bunlar. Bunlardan başka bir şey uygulayan varsa duymayı çok isterim.

Sevgiler :)

4 yorum:

  1. Bunu görünce aynaya bakıp öyle geldim :D
    Benimki öyle değilmiş :)
    Ama bu makyaj yapmak çok ayrıntılı yaa :D
    Öpüyorum kocaman canım benim :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında yüz yapına uygun makyaj yapmayı öğrenince çok pratik oluyor. sabahları 15 dakikada makyaj yapıp çıkar oldum artık :) el alışıyor zamanla

      Sil
  2. maalesef benım de düşük gözlüyüm :( uyguladıgım far sadece gözlerımı kapadıgmda belli oluyor :( yaptıgım seyler genelde

    YanıtlaSil